Thursday, September 10, 2009

Lembu.jagalembu dan otak lembu

Sejak akhir ini lembu cukup popular dari kepala sampai ke tahi lembu dimana2 orang bercakap pasal lembu lembu lembu.Ada yang jadi lembu yang di cocok hidung dan ada yang jadi gembala lembu dari keturunan PKR/PAS di lembukan oleh DAP ,pun maseh tak sedar nak menguak walau pun hidung dah di cocok ,Si Khalid jadi gagap pasal banyak makan danging lembu gila, si Khalid gereja pula biul banyak makan sup ekor lembu, dan yang paling teruk si Anwar al juburi sebab suka makan konek lembu buat sup terpedo itu yang asik nak keras saja pantang tengok muka budak jambu.Tapi sebenarnya yang jadi lembu ialah orang Pas dan Melayu dalam PKR ini lah lembu sejati lebih lembu dari lembu dan lembu pun hairan macam mana orang ini semua boleh jadi lembu ,dulu ada satu bahasa kalau bodoh orang kata hang ni bodoh macam lembu ,sekarang ni dah tukar hang ni bodoh macam Khalid gagap ringan lah sikit otak si lembu dan sekarang ada sekor lagi lembu asal dari Sabah nama dia Si Ghani lembu Petail , ini lah maharaja lembu yang elok di buat penarik kereta lembu masa perayaan Thaipusam dari Jalan Bandar ke Batu Cave sebab kalau nak buat korban,danging dah keras macam batu , sebab dia ni konek nya dah di buat sop oleh Anwar Aljuburi itu sebab kes dia sentiasa di tangguhkan.Tapi hairan juga sejak bila ada undang undang bawa kepala lembu satu jenayah, ini si Ghani lembu kena jawab, sebab dia keturunan lembu .

1 comment:

Muhammad Azli Shukri said...

salam blog tuan sudah di link